Et ikke-svar fra Skånetrafiken

24 Jan

Den 13. januar modtog jeg et venligt ikke-svar fra Skånetrafiken på min lille henvendelse, man kunne næsten fristes til at kalde det for 95 pct. autoreply. Det giver ikke svar på noget, og det lyder som om jeg har klaget over den nye linjeføring, når jeg de facto klapper i mine små buttede hænder og blot ydmygt spørger om et ekstra stoppested. Her bringer jeg det for en god ordens skyld.

Jeg ringede for resten og spurgte efter et rigtigt svar og fik at vide at det ville jeg få. Det tror jeg ikke rigtigt på. Måske skulle jeg ringe igen.

Det var til gengæld nyt for mig at Malmö Stad har ansvaret for den mildest talt vindblæste Hyllie togstation uden ventesal. Hvem mon man skal skrive til der?

Således skriver Skånetrafiken:
”För utformningen av den nya stationen på Hyllie ansvarar Malmö stad.

Vi har registrerat dina synpunkter på stationen och fört dessa vidare till vår Trafikavdelning.

När Citytunneln med de nya tågstationerna Triangeln och Hyllie togs i bruk den 12 december blev det helt nya förutsättningar för kollektivtrafiken i Malmö. Vi har anpassat bl a linjenätet för att det ska vara möjligt att resa till de nya stationerna. Tyvärr drabbas en del av våra resenärer av försämringar när vi genomför förändringar av kollektivtrafiken, men vi har alltid som målsättning att resultatet ska bli till fördel för så många som möjligt.
Alla synpunkter registreras för att ansvariga trafikutvecklare ska kunna ta med dessa i planeringen av kommande tidtabeller.

Med vänlig hälsning”

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: