Ett lilla brev till Skånetrafiken om behovet för ett uppvärmd ventområde på Hyllie St

29 Dec

Dette brev skickade jag til Skånetrafiken 21.12 – nu hoppas jag på positvt svar innan länge:

Hej Skånetrafiken.
Usch va det var kallt i morse att vänta 70 minuter på Öresundstoget på Hyllie St. Det är ju inte Er fel att tågväxeln fryser. Så jag är inte arg (på Er i alla fall). Men jag är fortfarande alldeles frusen inuti.

Hyllie St är en rigtig vind-tunnel och jätte kall. Det är jätte obehagligt att venta mer end tio minuter där. Och där finns ingen stans at ta vägen.
Förslag nr 1:
Jag vill föreslå att Ni fixar till ett uppvärmt ventområde. Et sånt som fanns på Svågertorp. Ellers kommer det att bli et kyl-helvete varje gång det är förseningar på vinteren.

Förslag nr 2:
Det är ju jätte skönt at Ni har ändrat bus 33. Jag bare undrar varför den inte stannar innan Elinelund? T.ex vedGl. Hyllieby. Här finns Hyllie Skola, Malmö Ridskola, Brandvakten, SOS Larm, Hyllie IK, ett vårdcenter, ett daghem för handikappade och deres hundar. Och desutom alla som bor i Gl Hyllieby. Här finns också et bus-ställe som inte fungerar som et bus-ställe utan klargöringsställe eller liknande.
Jag är medveten om at det inte finns utrymme till något stopp på andra sidan vägen, men till detta är klart kunne bussen ju stanna på väg emot Ön i alla fall.

Förslag nr 3:
Det är jätte skönt att det nu går att ta båda 1an och 33an från Elinelund till Limhamn. Jag bare undrar, kunne 1an och 33an inte köre från samma hållplatts v Elinelund, så att det går att ta den buss till Limhamn som först kommer fram? 1an kör ju förbi 33ans hållplats. Som det är nu, riskerar jag att stå och vänta på 1an mot Limhamn för at se 33an köra forbi runt hörnet. Eller tvärtom, venta på 33 an och se 1an köra rakt förbi mig. Det verkar inte logisk.

Jag är en dedikerat pendlare och längtar efter svar. Jag tänker att lägge ut svaret på min blogg om stads- och trafikplanering https://marieirgens.wordpress.com.

Ett svar to “Ett lilla brev till Skånetrafiken om behovet för ett uppvärmd ventområde på Hyllie St”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Et ikke-svar fra Skånetrafiken « Urban Planning Øresund - 2011/01/24

    […] 13. januar modtog jeg et venligt ikke-svar fra Skånetrafiken på min lille henvendelse, man kunne næsten fristes til at kalde det for 95 pct. autoreply. Det giver ikke svar på noget, […]

Kommentera

